 
                                    Prevara sa brojačem kilometara ne znači samo visoke troškove održavanja – ona takođe značajno smanjuje vrijednost automobila. Sa gubicima vezanim za prevaru u vezi sa kilometražom koja se procenjuje na 8,77 milijardi evra godišnje (prema studiji Evropske parlamentarne službe za istraživanje), važno je saznati više o ovom skupom pitanju.
Njemački automobili su najviše pogođeni prevarama sa kilometražom
Kompanija za istoriju vozila carVertical analizirala je 1,11 miliona istorijskih izveštaja u posljednjih 12 mjeseci na 24 tržišta, koja pokrivaju SAD i veći dio Evrope.
Studija je otkrila da je automobil sa najčešće vraćenom kilometražom luksuzni Audi A8 sedan. Od svih A8 provjerenih na platformi, 30,6% je imalo falsifikovanu kilometražu, što znači da skoro svaki treći korišćeni Audi A8 može imati lažnu kilometražu.

U stvari, 6 od 10 najkvalitetnijih automobila bila su skupa njemačka vozila, kao što su Audi A7, BMV Ks5, BMV serije 7 i Volksvagen Touareg. Njihova visoka cijena (a samim tim i veliki potencijal za profit) pretvara ova vozila u savršenu metu za prevarante sa brojačem kilometara na tržištu polovnih automobila.
Među modelima drugih proizvođača na listi sa najviše prevara ove vrste, takođe vidimo Ford Mustang na 2. mjestu (25,7%), Ford Fusion na 10. (22%), Volvo KSC70 na 14. (21,1%), i Opel Insignia na 19. mjestu (19,5%).
Hibridi i EV takođe mogu imati vraćenu kilometražu
Tradicionalno, polovna vozila sa benzinskim i dizel motorima su imala najveći udio na tržištu polovnih automobila, što znači da su u centru prevara sa kilometražom. Međutim, rastuća potražnja za automobilima koji manje zagađuju brzo mijenja pejzaž, navodi carVertical.
Prema studiji, tip motora nije dobar pokazatelj za određivanje da li će vozilo vjerovatno biti kompromitovano ovom nelegalno radnjom. Iako je za neke modele, poput BMV-a serije 7, vjerovatnoća da će benzin i dizel i dalje biti vjerovatnija meta nego hibrid, za druge automobile to izgleda nije slučaj.
Na primjer, kod Volksvagen Jetta, hibridni pogon ima značajniji udio kod automobila sa vraćenom kilometražom (27%) nego dizel (24,1%) ili benzinska verzija (22,4%).
Sve veći broj električnih automobila sa falsifikovanom kilometražom sugeriše da kupci treba da budu oprezniji. Dok je ukupan udio električnih vozila sa vraćenom kilometražom (13,4%) niži od evropskog proseka (15,6%), razlika je zanemarljiva. Pored toga, kupovina električnog automobila sa falsifikovanom kilometražom može dovesti do velikih računa za popravku.
Električni automobili u ovom slučaju mogu predstavljati najveći rizik, jer degradirani akumulatori znače skupe popravke. Kao takvo, određivanje stvarne kilometraže igra još važniju ulogu kada tražite polovni električni ili hibridni automobil.
Hit Nedjelje
Udovica Čarlija Kirka: Opraštam ubici
Popularno
NOVI POTRES U PDP!? Stanivukovića napuštaju Crnadak, Kresojević i Mihajlica
Pratite nas
Putem naših društvenih mreža
Provjerite stanje na graničnim prelazima
 
         
                   
                   
                   
                   
                   
                  